Pređi na glavni sadržaj

Gubitak poželjnosti brenda IT poslodavca: PRVI ZNAK ZA UZBUNU

29. avgust 2023.
·2 minuta za čitanje

U današnjem sve konkurentnijem poslovnom okruženju, borba za talente postala je ključna. Kompanije se trude da privuku i zadrže najbolje zaposlene, a reputacija kao poželjan poslodavac postaje presudna. Međutim, gubitak poželjnosti brenda poslodavca može biti prvi znak za uzbunu, ukazujući na dublje probleme koji se tiču kulture, angažmana i dugoročnog uspeha kompanije.
Kada pogledamo rezultate istraživanja iz godine u godinu, primećujemo da poslodavci iz godine u godinu polako gube na poželjnosti. Kada smo analizirali rezultate prvog istraživanja sprovedenog u 2019. godini, tada je tipičan IT poslodavac bio poželjan za 6,02% potencijalnih zaposlenih. Rezultati istraživanja, sprovedenog tokom 2021. godine, nam pokazuju da je tipičan poslodavac bio poželjan za 5,15% kandidata. Prema poslednjim rezultatima iz 2023. godine vidimo da je tipičan poslodavac bio poželjan za samo 5,56% potencijalnih zaposlenih.

Do čega može da dovede gubitak poželjnosti brenda poslodavca?

TALENTI BIRAJU OKRUŽENJE

Talentovani zaposleni su u mogućnosti da biraju gde će raditi i često se odlučuju za kompanije koje se ističu kao poslodavci koji cene i podržavaju svoje zaposlene. Gubitak poželjnosti brenda poslodavca može značiti da kompanija više nije percipirana kao inspirativna i privlačna radna sredina.

ANGAŽOVANJE ZAPOSLENIH OPADA

Kada brend poslodavca počne da gubi sjaj, zaposleni mogu postati manje motivisani i angažovani. Osećaj da kompanija više ne brine o njihovom profesionalnom i ličnom rastu može dovesti do demotivacije i smanjenja produktivnosti.

ODLIV TALENATA

Ako kompanija gubi svoj status poželjnog poslodavca, može doći do povećanog odliva talentovanih zaposlenih. Konkurencija će rado privući te zaposlene nudeći im bolje uslove i mogućnosti.

NEGATIVNA REPUTACIJA NA TRŽIŠTU

Gubitak poželjnosti brenda poslodavca može imati negativan uticaj na percepciju kompanije u široj javnosti i među potencijalnim kandidatima. To može otežati privlačenje novih talenata i otežati izgradnju pozitivne reputacije.

UTICAJ NA DUGOROČNI USPEH KOMPANIJE

Kroz dugoročnu prizmu, kompanije koje ne uspevaju da budu poželjni poslodavci mogu se suočiti sa stagnacijom ili padom poslovanja. Inovacija, kreativnost i timski duh često proističu iz snažne kulture koja podržava svoje zaposlene.

Gubitak poželjnosti brenda poslodavca ne bi trebalo shvatiti olako. To može ukazivati na dublje probleme koji se tiču kulture, liderstva i strategije kompanije. Praćenje i poboljšanje brenda poslodavca trebalo bi da bude konstantan proces kako bi se osiguralo da kompanija privlači, zadržava i razvija najbolje talente i ostvaruje dugoročni uspeh. Da li vi radite za kompaniju čiji brend poslodavca polako gubi sjaj? Napišite nam u komentarima…

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Meritokratija kao izazov i za HREmployer BrandingMeritokratija kao izazov i za HR

Uspeh se temelji na rezultatima, znanju i trudu. To stanovište se naziva meritokratija i smatra se pravednim stavom. U praksi, mnogo drugih faktora koji nemaju veze sa trudom i učinkom, utiču na nečije unapređenje ili napredovanje u karijeri. O tome se priča po hodnicima kompanija i na društvenim mrežama ali ne i formalno, u biznis […]

Zašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vasEmployer BrandingZašto treba da učestvujete u Talent X istraživanju – kako vas kandidati vide i zbog čega bi radili za vas

U dinamičnom poslovnom okruženju, privlačenje i zadržavanje talenata predstavlja jedan od najvećih izazova za kompanije. Da biste ostali korak ispred konkurencije, morate razumeti kako vas kandidati vide i šta ih motiviše da se prijave baš kod vas. Upravo iz tog razloga kompanija Infostud već 7 godina sprovodi najveće domaće istraživanje percepcije brenda poslodavca Talent X […]

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandingaEmployer BrandingPovratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu. Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga. 77% kandidata u Srbiji nikada ne […]

Ne žele svi da napreduju. Pa šta ondaEmployer BrandingNe žele svi da napreduju. Pa šta onda

U HR zajednici smo, prirodno, fokusirani na razvoj u svakom smislu. Kreiramo razvojne i karijerne planove, pravimo planove nasleđivanja za ključne pozicije, biramo potencijale za buduće menadžerske role. Razvoj predstavlja vrednost po sebi.  I onda sretnemo zaposlenog koji je zadovoljan tu gde jeste i ne želi da napreduje. Sreća je ako zaposleni to otvoreno i […]