Pređi na glavni sadržaj

Gubitak poželjnosti brenda IT poslodavca: PRVI ZNAK ZA UZBUNU

Country HR Head Serbia, Continental
29. avgust 2023.
·2 minuta za čitanje

U današnjem sve konkurentnijem poslovnom okruženju, borba za talente postala je ključna. Kompanije se trude da privuku i zadrže najbolje zaposlene, a reputacija kao poželjan poslodavac postaje presudna. Međutim, gubitak poželjnosti brenda poslodavca može biti prvi znak za uzbunu, ukazujući na dublje probleme koji se tiču kulture, angažmana i dugoročnog uspeha kompanije.
Kada pogledamo rezultate istraživanja iz godine u godinu, primećujemo da poslodavci iz godine u godinu polako gube na poželjnosti. Kada smo analizirali rezultate prvog istraživanja sprovedenog u 2019. godini, tada je tipičan IT poslodavac bio poželjan za 6,02% potencijalnih zaposlenih. Rezultati istraživanja, sprovedenog tokom 2021. godine, nam pokazuju da je tipičan poslodavac bio poželjan za 5,15% kandidata. Prema poslednjim rezultatima iz 2023. godine vidimo da je tipičan poslodavac bio poželjan za samo 5,56% potencijalnih zaposlenih.

Do čega može da dovede gubitak poželjnosti brenda poslodavca?

TALENTI BIRAJU OKRUŽENJE

Talentovani zaposleni su u mogućnosti da biraju gde će raditi i često se odlučuju za kompanije koje se ističu kao poslodavci koji cene i podržavaju svoje zaposlene. Gubitak poželjnosti brenda poslodavca može značiti da kompanija više nije percipirana kao inspirativna i privlačna radna sredina.

ANGAŽOVANJE ZAPOSLENIH OPADA

Kada brend poslodavca počne da gubi sjaj, zaposleni mogu postati manje motivisani i angažovani. Osećaj da kompanija više ne brine o njihovom profesionalnom i ličnom rastu može dovesti do demotivacije i smanjenja produktivnosti.

ODLIV TALENATA

Ako kompanija gubi svoj status poželjnog poslodavca, može doći do povećanog odliva talentovanih zaposlenih. Konkurencija će rado privući te zaposlene nudeći im bolje uslove i mogućnosti.

NEGATIVNA REPUTACIJA NA TRŽIŠTU

Gubitak poželjnosti brenda poslodavca može imati negativan uticaj na percepciju kompanije u široj javnosti i među potencijalnim kandidatima. To može otežati privlačenje novih talenata i otežati izgradnju pozitivne reputacije.

UTICAJ NA DUGOROČNI USPEH KOMPANIJE

Kroz dugoročnu prizmu, kompanije koje ne uspevaju da budu poželjni poslodavci mogu se suočiti sa stagnacijom ili padom poslovanja. Inovacija, kreativnost i timski duh često proističu iz snažne kulture koja podržava svoje zaposlene.

Gubitak poželjnosti brenda poslodavca ne bi trebalo shvatiti olako. To može ukazivati na dublje probleme koji se tiču kulture, liderstva i strategije kompanije. Praćenje i poboljšanje brenda poslodavca trebalo bi da bude konstantan proces kako bi se osiguralo da kompanija privlači, zadržava i razvija najbolje talente i ostvaruje dugoročni uspeh. Da li vi radite za kompaniju čiji brend poslodavca polako gubi sjaj? Napišite nam u komentarima…

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Empple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnostEmployer brandingEmpple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnost

Promena je postala svakodnevica o kojoj svi pričaju – ali šta se dešava kada su te promene toliko velike da dovode u pitanje i finansijsku stabilnost kompanije i psihološku sigurnost zaposlenih? U takvim trenucima više od inspirativnih citata, potrebni su nam znanje, iskustvo i zajednica koja razume izazove kroz koje prolazimo. Zato nas raduje što […]

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]