Pređi na glavni sadržaj

Gubitak poželjnosti brenda IT poslodavca: PRVI ZNAK ZA UZBUNU

Country HR Head Serbia, Continental
29. avgust 2023.
·2 minuta za čitanje

U današnjem sve konkurentnijem poslovnom okruženju, borba za talente postala je ključna. Kompanije se trude da privuku i zadrže najbolje zaposlene, a reputacija kao poželjan poslodavac postaje presudna. Međutim, gubitak poželjnosti brenda poslodavca može biti prvi znak za uzbunu, ukazujući na dublje probleme koji se tiču kulture, angažmana i dugoročnog uspeha kompanije.
Kada pogledamo rezultate istraživanja iz godine u godinu, primećujemo da poslodavci iz godine u godinu polako gube na poželjnosti. Kada smo analizirali rezultate prvog istraživanja sprovedenog u 2019. godini, tada je tipičan IT poslodavac bio poželjan za 6,02% potencijalnih zaposlenih. Rezultati istraživanja, sprovedenog tokom 2021. godine, nam pokazuju da je tipičan poslodavac bio poželjan za 5,15% kandidata. Prema poslednjim rezultatima iz 2023. godine vidimo da je tipičan poslodavac bio poželjan za samo 5,56% potencijalnih zaposlenih.

Do čega može da dovede gubitak poželjnosti brenda poslodavca?

TALENTI BIRAJU OKRUŽENJE

Talentovani zaposleni su u mogućnosti da biraju gde će raditi i često se odlučuju za kompanije koje se ističu kao poslodavci koji cene i podržavaju svoje zaposlene. Gubitak poželjnosti brenda poslodavca može značiti da kompanija više nije percipirana kao inspirativna i privlačna radna sredina.

ANGAŽOVANJE ZAPOSLENIH OPADA

Kada brend poslodavca počne da gubi sjaj, zaposleni mogu postati manje motivisani i angažovani. Osećaj da kompanija više ne brine o njihovom profesionalnom i ličnom rastu može dovesti do demotivacije i smanjenja produktivnosti.

ODLIV TALENATA

Ako kompanija gubi svoj status poželjnog poslodavca, može doći do povećanog odliva talentovanih zaposlenih. Konkurencija će rado privući te zaposlene nudeći im bolje uslove i mogućnosti.

NEGATIVNA REPUTACIJA NA TRŽIŠTU

Gubitak poželjnosti brenda poslodavca može imati negativan uticaj na percepciju kompanije u široj javnosti i među potencijalnim kandidatima. To može otežati privlačenje novih talenata i otežati izgradnju pozitivne reputacije.

UTICAJ NA DUGOROČNI USPEH KOMPANIJE

Kroz dugoročnu prizmu, kompanije koje ne uspevaju da budu poželjni poslodavci mogu se suočiti sa stagnacijom ili padom poslovanja. Inovacija, kreativnost i timski duh često proističu iz snažne kulture koja podržava svoje zaposlene.

Gubitak poželjnosti brenda poslodavca ne bi trebalo shvatiti olako. To može ukazivati na dublje probleme koji se tiču kulture, liderstva i strategije kompanije. Praćenje i poboljšanje brenda poslodavca trebalo bi da bude konstantan proces kako bi se osiguralo da kompanija privlači, zadržava i razvija najbolje talente i ostvaruje dugoročni uspeh. Da li vi radite za kompaniju čiji brend poslodavca polako gubi sjaj? Napišite nam u komentarima…

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]

Microsoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište radaEmployer brandingMicrosoft, Nordeus i Bosch VRH IT poslodavci u godini snažnog uticaja AI na tržište rada

Tokom septembra ove godine sajt HelloWorld.rs sproveo je Talent X, istraživanje namenjeno razumevanju percepcije IT poslodavaca u Srbiji i očekivanja stručnjaka u periodu intenzivnog tehnološkog razvoja. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 1.298 IT profesionalaca. Njihovi odgovori analizirani su kroz šest oblasti koje najviše utiču na reputaciju poslodavaca: iskustvo rada u kompaniji, organizacionu kulturu, ponašanje […]

Zašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)Employer brandingZašto je kultura feedbacka ključ motivacije (a trećina zaposlenih ga nikad ne dobija)

Uprkos tome što fidbek ima najjači efekat na motivaciju i učinak zaposlenih, u upravljanju timovima on se ne primenjuje. Fidbek, kao i sve što je zaista vredno poput ljubavi ili poverenja, traži pažnju, vreme, doslednost i trud. Možda nam je zato lakše da plaćamo tim bildinge, kartice za teretane i proglašavamo „Dan svežeg voća“ u […]