Pređi na glavni sadržaj

Gubitak poželjnosti brenda IT poslodavca: PRVI ZNAK ZA UZBUNU

29. avgust 2023.
·2 minuta za čitanje

U današnjem sve konkurentnijem poslovnom okruženju, borba za talente postala je ključna. Kompanije se trude da privuku i zadrže najbolje zaposlene, a reputacija kao poželjan poslodavac postaje presudna. Međutim, gubitak poželjnosti brenda poslodavca može biti prvi znak za uzbunu, ukazujući na dublje probleme koji se tiču kulture, angažmana i dugoročnog uspeha kompanije.
Kada pogledamo rezultate istraživanja iz godine u godinu, primećujemo da poslodavci iz godine u godinu polako gube na poželjnosti. Kada smo analizirali rezultate prvog istraživanja sprovedenog u 2019. godini, tada je tipičan IT poslodavac bio poželjan za 6,02% potencijalnih zaposlenih. Rezultati istraživanja, sprovedenog tokom 2021. godine, nam pokazuju da je tipičan poslodavac bio poželjan za 5,15% kandidata. Prema poslednjim rezultatima iz 2023. godine vidimo da je tipičan poslodavac bio poželjan za samo 5,56% potencijalnih zaposlenih.

Do čega može da dovede gubitak poželjnosti brenda poslodavca?

TALENTI BIRAJU OKRUŽENJE

Talentovani zaposleni su u mogućnosti da biraju gde će raditi i često se odlučuju za kompanije koje se ističu kao poslodavci koji cene i podržavaju svoje zaposlene. Gubitak poželjnosti brenda poslodavca može značiti da kompanija više nije percipirana kao inspirativna i privlačna radna sredina.

ANGAŽOVANJE ZAPOSLENIH OPADA

Kada brend poslodavca počne da gubi sjaj, zaposleni mogu postati manje motivisani i angažovani. Osećaj da kompanija više ne brine o njihovom profesionalnom i ličnom rastu može dovesti do demotivacije i smanjenja produktivnosti.

ODLIV TALENATA

Ako kompanija gubi svoj status poželjnog poslodavca, može doći do povećanog odliva talentovanih zaposlenih. Konkurencija će rado privući te zaposlene nudeći im bolje uslove i mogućnosti.

NEGATIVNA REPUTACIJA NA TRŽIŠTU

Gubitak poželjnosti brenda poslodavca može imati negativan uticaj na percepciju kompanije u široj javnosti i među potencijalnim kandidatima. To može otežati privlačenje novih talenata i otežati izgradnju pozitivne reputacije.

UTICAJ NA DUGOROČNI USPEH KOMPANIJE

Kroz dugoročnu prizmu, kompanije koje ne uspevaju da budu poželjni poslodavci mogu se suočiti sa stagnacijom ili padom poslovanja. Inovacija, kreativnost i timski duh često proističu iz snažne kulture koja podržava svoje zaposlene.

Gubitak poželjnosti brenda poslodavca ne bi trebalo shvatiti olako. To može ukazivati na dublje probleme koji se tiču kulture, liderstva i strategije kompanije. Praćenje i poboljšanje brenda poslodavca trebalo bi da bude konstantan proces kako bi se osiguralo da kompanija privlači, zadržava i razvija najbolje talente i ostvaruje dugoročni uspeh. Da li vi radite za kompaniju čiji brend poslodavca polako gubi sjaj? Napišite nam u komentarima…

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingVanessa Camenzuli: Sve odluke lidera, a posebno CEO, reflektuju se na sliku organizacije kao poslodavca

Uvodnu reč na predstojećem Empple festivalu, posvećenom Employer Branding-u (EB), imaće Vanessa Camenzuli, strateg za komunikacije i brendiranje poslodavca. Ona će govoriti o ulozi liderstva u brendiranju poslodavaca. Vanessa je magistrirala poslovnu i organizacionu psihologiju i poslovni je trener obučen za ICF. Sa više od decenije iskustva u EB, stečenog u timovima za komunikacije i […]

Employer BrandingBrendiranje poslodavaca u posthumanizmu

Mnoge multinacionalne kompanije svoj brend danas grade oko vrednosti različitosti, jednakosti i inkluzije. Iako date vrednosti zvuče veoma humanistički one su zapravo odraz potpuno suprotnih tzv. posthumanističkih težnji. Posthumanizam je poziv da se razmišlja izvan tradicionalnih vrednosti i prirodnih podela, recimo na muškarce i žene, koje daju crno-beli ili dihotomni pogled na svet. U posthumanizmu […]

Employer BrandingEmpple Festival 2024: Zajednica koja okuplja najbolje u Employer Brandingu

U vremenu promena, Empple Festival je konstanta kojoj se uvek vraćamo. Već četiri godine zaredom, tim koji stoji iza ove zajednice okuplja stručnjake iz Employer Branding-a, TA-a, internih komunikacija, HR-a i pre svega one koji se bave ljudima, lokalno, regionalno i globalno. Zato se radujemo da zvanično najavimo i četvrti po redu Empple Festival koji […]

Employer BrandingSve ono što vaši zaposleni govore o vama

Kada je u pitanju employer branding malo koja kampanja, inicjativa ili projekat vrede koliko živa reč vaših zaposlenih. Ne postoje savršene firme, niti savršeni zaposleni, i realnost svakog iskustva je mešovita – uvek postoje oni koji su zadovoljni, kao i oni koji nisu. Suština svakog brenda poslodavca jeste da može da se pozove na autentično, […]