Pređi na glavni sadržaj

Ko je odgovoran za razvoj zaposlenog – on sam ili poslodavac?

Country HR Head Serbia, Continental
8. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

Jedan od značajnih trendova koji utiču na iskustvo zaposlenih, jeste jačanje odgovornosti zaposlenih za njihov razvoj. Podsticaj za jačanje odgovornosti treba da dođe od samog poslodavca, bilo da je to nešto što podstiču neposredni rukovodioci ili HR sektor.

Zaposleni kao nosioci ličnog razvoja:

Zaposleni imaju svoju ulogu u sopstvenom razvoju. Lična inicijativa, motivacija i želja za usavršavanjem igraju ključnu ulogu. Zaposleni treba da prepoznaju svoje potrebe za razvojem i da preduzmu korake kako bi ih ostvarili. To može uključivati učenje novih veština, pohađanje obuka, čitanje stručne literature ili traženje mentora. Samostalna inicijativa i odgovornost za sopstveni razvoj su od suštinskog značaja.

Poslodavac kao podrška i resurs:

Poslodavci takođe igraju ključnu ulogu u razvoju svojih zaposlenih. Oni treba da obezbede resurse, obuke i podršku kako bi zaposleni mogli da napreduju u svojim karijerama. To uključuje pružanje pristupa relevantnim obukama i kursevima, postavljanje jasnih ciljeva razvoja, pružanje povratnih informacija i mentorstvo. Poslodavci takođe treba da stvore radno okruženje koje podstiče učenje i rast

Na IT tržištu podsticaj dominantno dolazi od strane neposrednih rukovodilaca (44% ispitanika kaže da imaju redovan sastanak sa liderom na kojem se diskutuje napredak u razvoju veština ili sticanju znanja), a ovo je u jakoj korelaciji sa slikom o idealnom lideru na IT tržištu – da je to lider koji podržava razvoj svojih saradnika.

Drugi najznačajniji vid podrške koju poslodavci pružaju zaposlenima na IT tržištu (prema TALENT X istraživanju iz 2023. godine) jeste da poslodavci podstiču svoje zaposlene da uče nove tehnologije ili programske jezike ili omogućavaju zaposlenima da rade na različitim projektima.

Saradnja kao ključ:

Istina je da je razvoj zaposlenih zajednički napor zaposlenih i poslodavaca. Samo kada obe strane prepoznaju svoje uloge i rade zajedno, mogu postići najbolje rezultate. Zaposleni treba da budu motivisani i spremni da ulože trud u svoj razvoj, dok poslodavci treba da obezbede podršku i resurse. Ova saradnja može dovesti do zadovoljnijih i kompetentnijih zaposlenih, kao i boljih rezultata za samu organizaciju.

Ovo dokazuje i da je treći najvažniji vid podrške zaposlenima u njihovom razvoju i jeste zajedničko postavljanje razvojnih ciljeva i obezbeđenje resursa za zaposlene (prema 41% ispitanika TALENT X istraživanja).

Da li biste vi radili za lidera koji ne podržava vaš razvoj?

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Roditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit BankeEmployer brandingRoditeljstvo i karijera: Kako možemo da podržimo zaposlene? – iskustva iz A1 i UniCredit Banke

Kada se roditeljstvo i karijera preklope, čiji je odgovornost da olakša ovu etapu? Kada novopečeni roditelji pate od nedostatka sna, kada prolaze kroz vrtićku adaptaciju, kada se suočavaju sa razboljevanjima i posledičnim odsustvima, ko najviše podnosi teret? Jako dugo, odgovor je bio jasan – mama. Žene koje su se odlučile za ovaj put neretko su […]

Kako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvomEmployer brandingKako se meri doprinos kompaniji – učinkom ili prisustvom

Hajde da postavimo pravo pitanje – Imaju li menadžeri poverenje u zaposlene da će obaviti posao kvalitetno? Odgovor je, uglavnom, ne. Ne svi menadžeri i ne u sve zaposlene, ali u većini slučajeva, odgovor je ne. Jasno je da je poverenje temelj svakog tima – od najkompleksnijih kompanija sa više hiljada zaposlenih, do tek otvorene […]

Zašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popravitiEmployer brandingZašto se HR percipira kao produžena ruka menadžmenta – i kako to popraviti

Nije tajna da HR u Srbiji nema dobru reputaciju. Štaviše, istraživanja pokazuju baš to! Kada pitate zaposlene u Srbiji kako vide sektor ljudskih resursa, rezultati su prilično poražavajući – Istraživanje „Šta to radi zaposlene 2025–2026“ pokazuje da: čak 40% zaposlenih smatra da je HR produžena ruka menadžmenta 27% vidi HR kao čistu administraciju samo 13% […]

Emocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćenEmployer brandingEmocionalni rad u kompanijama: nevidljiv i neplaćen

Ocena rada zaposlenih zavisi od sastanaka, rešenja problema, datih ideja, projekata, poštovanja rokova, spakovanih kutija, prevezenih paleta, prodatih artikala. Merljivo, praćeno i plaćeno.  Određeni, ne mali, broj zaposlenih ima dodatni rad: emocionalni koji se ne prati, ne promoviše, ne priznaje, ne pohvali. Ti zaposleni troše određeni deo svog vremena a posebno energije na: umirivanje tenzija, […]