Pređi na glavni sadržaj

Ko je odgovoran za razvoj zaposlenog – on sam ili poslodavac?

8. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

Jedan od značajnih trendova koji utiču na iskustvo zaposlenih, jeste jačanje odgovornosti zaposlenih za njihov razvoj. Podsticaj za jačanje odgovornosti treba da dođe od samog poslodavca, bilo da je to nešto što podstiču neposredni rukovodioci ili HR sektor.

Zaposleni kao nosioci ličnog razvoja:

Zaposleni imaju svoju ulogu u sopstvenom razvoju. Lična inicijativa, motivacija i želja za usavršavanjem igraju ključnu ulogu. Zaposleni treba da prepoznaju svoje potrebe za razvojem i da preduzmu korake kako bi ih ostvarili. To može uključivati učenje novih veština, pohađanje obuka, čitanje stručne literature ili traženje mentora. Samostalna inicijativa i odgovornost za sopstveni razvoj su od suštinskog značaja.

Poslodavac kao podrška i resurs:

Poslodavci takođe igraju ključnu ulogu u razvoju svojih zaposlenih. Oni treba da obezbede resurse, obuke i podršku kako bi zaposleni mogli da napreduju u svojim karijerama. To uključuje pružanje pristupa relevantnim obukama i kursevima, postavljanje jasnih ciljeva razvoja, pružanje povratnih informacija i mentorstvo. Poslodavci takođe treba da stvore radno okruženje koje podstiče učenje i rast

Na IT tržištu podsticaj dominantno dolazi od strane neposrednih rukovodilaca (44% ispitanika kaže da imaju redovan sastanak sa liderom na kojem se diskutuje napredak u razvoju veština ili sticanju znanja), a ovo je u jakoj korelaciji sa slikom o idealnom lideru na IT tržištu – da je to lider koji podržava razvoj svojih saradnika.

Drugi najznačajniji vid podrške koju poslodavci pružaju zaposlenima na IT tržištu (prema TALENT X istraživanju iz 2023. godine) jeste da poslodavci podstiču svoje zaposlene da uče nove tehnologije ili programske jezike ili omogućavaju zaposlenima da rade na različitim projektima.

Saradnja kao ključ:

Istina je da je razvoj zaposlenih zajednički napor zaposlenih i poslodavaca. Samo kada obe strane prepoznaju svoje uloge i rade zajedno, mogu postići najbolje rezultate. Zaposleni treba da budu motivisani i spremni da ulože trud u svoj razvoj, dok poslodavci treba da obezbede podršku i resurse. Ova saradnja može dovesti do zadovoljnijih i kompetentnijih zaposlenih, kao i boljih rezultata za samu organizaciju.

Ovo dokazuje i da je treći najvažniji vid podrške zaposlenima u njihovom razvoju i jeste zajedničko postavljanje razvojnih ciljeva i obezbeđenje resursa za zaposlene (prema 41% ispitanika TALENT X istraživanja).

Da li biste vi radili za lidera koji ne podržava vaš razvoj?

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingNaš blog tekst – najbolje mesto na kojem o sebi pričate kandidatima

Kome najviše verujemo kada kupujemo auto, kućne aparate, kada idemo kod frizera ili biramo lekara? Svi slušamo preporuke prijatelja, komšija, poznanika, svih koji su imali nekog dodira sa onim šta nas zanima i kojima verujemo na osnovu iskustva. Znamo da situacija nije mnogo drugačija ni kada se kandidati raspituju o kompaniji, poslu, uslovima rada, beneficijama, […]

Employer BrandingtalentX MasterClass: Kako postati atraktivan poslodavac u Srbiji

U utorak 21. novembra održan je prvi talentX MasterClass, događaj koji je koncipiran kao poslovna simulacija u kojoj se kroz timski rad pronalazilo rešenje za pozicioniranje predstavljenog poslodavca kao atraktivnog na tržištu. Ova celodnevna radionica je okupila predstavnike HR-a i EB-a preko 30 najvećih kompanija u Srbiji. Svi prisutni su tokom dana imali priliku da […]

Employer BrandingEmployer Branding trougao: Glavne poruke sa nedavno održane konferencije World employer branding Day

Jedno od najznačajnijih globalnih okupljanja na temu Employer Brandinga “World employer branding Day” u organizaciji portala Indeed, jednog od najvećih sajtova za zapošljavanje, nedavno se završio u Amsterdamu. Svoja zapažanja i utiske o gorućim problemima, trendovima i praksama na ovom događaju prenele su nam Iva Marinković, Employer Branding specijalista iz kompanije Smallpdf, Isidora Maksimović Stanković, […]

Employer BrandingRaste važnost brendiranja poslodavca i u 2023.

Brendiranje poslodavca je postalo još kritičnije u 2023. godini, i sve je veći broj kompanija koje prepoznaju njegovu važnost u privlačenju i zadržavanju vrhunskih talenata. Universumov izveštaj Employer Branding NOW 2023 ističe kontinuirani naglasak na tome da brendiranje poslodavaca postane glavni prioritet. Prema rezultatima Universumove ankete o najatraktivnijim poslodavcima na svetu –The World’s Most Attractive […]