Pređi na glavni sadržaj

Ko je odgovoran za razvoj zaposlenog – on sam ili poslodavac?

Country HR Head Serbia, Continental
8. novembar 2023.
·2 minuta za čitanje

Jedan od značajnih trendova koji utiču na iskustvo zaposlenih, jeste jačanje odgovornosti zaposlenih za njihov razvoj. Podsticaj za jačanje odgovornosti treba da dođe od samog poslodavca, bilo da je to nešto što podstiču neposredni rukovodioci ili HR sektor.

Zaposleni kao nosioci ličnog razvoja:

Zaposleni imaju svoju ulogu u sopstvenom razvoju. Lična inicijativa, motivacija i želja za usavršavanjem igraju ključnu ulogu. Zaposleni treba da prepoznaju svoje potrebe za razvojem i da preduzmu korake kako bi ih ostvarili. To može uključivati učenje novih veština, pohađanje obuka, čitanje stručne literature ili traženje mentora. Samostalna inicijativa i odgovornost za sopstveni razvoj su od suštinskog značaja.

Poslodavac kao podrška i resurs:

Poslodavci takođe igraju ključnu ulogu u razvoju svojih zaposlenih. Oni treba da obezbede resurse, obuke i podršku kako bi zaposleni mogli da napreduju u svojim karijerama. To uključuje pružanje pristupa relevantnim obukama i kursevima, postavljanje jasnih ciljeva razvoja, pružanje povratnih informacija i mentorstvo. Poslodavci takođe treba da stvore radno okruženje koje podstiče učenje i rast

Na IT tržištu podsticaj dominantno dolazi od strane neposrednih rukovodilaca (44% ispitanika kaže da imaju redovan sastanak sa liderom na kojem se diskutuje napredak u razvoju veština ili sticanju znanja), a ovo je u jakoj korelaciji sa slikom o idealnom lideru na IT tržištu – da je to lider koji podržava razvoj svojih saradnika.

Drugi najznačajniji vid podrške koju poslodavci pružaju zaposlenima na IT tržištu (prema TALENT X istraživanju iz 2023. godine) jeste da poslodavci podstiču svoje zaposlene da uče nove tehnologije ili programske jezike ili omogućavaju zaposlenima da rade na različitim projektima.

Saradnja kao ključ:

Istina je da je razvoj zaposlenih zajednički napor zaposlenih i poslodavaca. Samo kada obe strane prepoznaju svoje uloge i rade zajedno, mogu postići najbolje rezultate. Zaposleni treba da budu motivisani i spremni da ulože trud u svoj razvoj, dok poslodavci treba da obezbede podršku i resurse. Ova saradnja može dovesti do zadovoljnijih i kompetentnijih zaposlenih, kao i boljih rezultata za samu organizaciju.

Ovo dokazuje i da je treći najvažniji vid podrške zaposlenima u njihovom razvoju i jeste zajedničko postavljanje razvojnih ciljeva i obezbeđenje resursa za zaposlene (prema 41% ispitanika TALENT X istraživanja).

Da li biste vi radili za lidera koji ne podržava vaš razvoj?

 

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Aleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizacijiEmployer brandingAleksandra Vuković: Uloga HR-a je da oblikuje narativ i približi viziju promene svima u organizaciji

U susret novom izdanju Empple festivala (30. septembra i 1. oktobra u Ložionici u Beogradu), razgovarao sam sa Aleksandrom Vuković, osnivačicom i direktorkom agencije nura* digital. Aleksandra je preduzetnica i autorka Singular Advantage Framework-a, sa bogatim iskustvom u radu sa startapovima i scale-up kompanijama. Na Empple festivalu predstaviće se predavanjem Before You Pivot, Reframe, u […]

Empple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnostEmployer brandingEmpple 2025: Šta kada promena nije opcija, nego realnost

Promena je postala svakodnevica o kojoj svi pričaju – ali šta se dešava kada su te promene toliko velike da dovode u pitanje i finansijsku stabilnost kompanije i psihološku sigurnost zaposlenih? U takvim trenucima više od inspirativnih citata, potrebni su nam znanje, iskustvo i zajednica koja razume izazove kroz koje prolazimo. Zato nas raduje što […]

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]