Pređi na glavni sadržaj

Šta vaš Employer Branding govori o vama

15. maj 2023.
·4 minuta za čitanje

Za Employer Branding se odavno ne može reći da je novost jer je njegova prisutnost u svetu ljudskih resursa sada već neosporna. Njegova efikasnost neosporna je takođe, pa tako kompanije koje ulažu u svoj brend kao poslodavca mogu očekivati porast u broju aplikanata, veću vidljivost, manje resursa uloženih u sam proces regrutacije i, na kraju dana, kvalitetnije kandidate, što je ono čemu teži svaki proces selekcije.

Employer Branding prevashodno je tu da doprinese da u kompaniju uđe, i u njoj ostane, kadar koji će doprineti ciljevima kompanije, biti uspešan i ispunjen, i nastaviti da sam bude brend ambasador svog poslodavca.

Ne postoji nepogrešiva formula za EB jer nijedna kompanija nije ista, niti traži iste kandidate. Ne postoji savršen poslodavac, niti savršen novi zaposleni, ali postoje savršena poklapanja. Kao što u različitim fazama razvoja kompanije postoji potražnja za različitim kadrom, tako i u karijeri pojedinca dolazi do promene prioriteta, i samim tim potrage za drugačijim izazovima.

EB služi da ovu potragu olakša i da pronalaženje te osobe, koja će najbolje ispuniti sve zahteve koje kompanija ima, prođe što kraće, efikasnije i uspešnije, kao i to da ta osoba bude zadovoljna samom kompanijom. Ali, pre toga, kompanija mora da zna šta želi da kaže. Šta je to što vaš EB govori o vama, a šta je ono što bi možda trebalo da kaže?

1. Olakšava priču o tome šta je vaša kompanija

Pre nego što se krene u detalje toga šta je vaš EVP i koja je vaša jedinstvena vrednost na tržištu, kandidate morate upoznati sa time šta vaša kompanija zapravo radi, jer od toga sve počinje. Čime se bavite, na koji način, i kako je to povezano sa vašom misijom. Nije dovoljno samo reći da ste IT kompanija, da ste konsultanska kuća, da pružate ovakve ili onakve usluge, savete ili konsultacije. Potrebno je ispričati priču koja ne samo što daje dovoljno detaljan uvid u vaš biznis, već je u stanju i da zainteresuje potencijalnog novozaposlenog da želi da sazna više. Ovo je vaš uvod, i mora biti dovoljno primamljiv, da svako poželi da nastavi da čita, ili sluša.

2. Najživopisniji prikaz vaše misije i vizije

Kada ste uspeli da predstavite samu suštinu biznisa vaše kompanije, vreme je da se ode korak dalje, jer tim istim biznisom sigurno se bave mnogi. Kako se vi po tome razlikujete, i šta to znači za vaš sadašnji i budući kadar. Koje su vrednosti, misija, doprinos, pozicija na tržištu? Kako oni tome mogu da doprinesu, i pre svega, šta će to njima značiti. Kom rešenju oni doprinose svojim budućim radom u vašoj kompaniji? Sve to što želite da oni rade kod vas… U šta će se pretvoriti?

3. Ilustruje šta su vaši prioriteti u iskustvu zaposlenih

Jako je važno ponovo naglasiti da je nemoguće biti savršen poslodavac, jer nisu svima iste stvari važne, niti će biti ikada. Neki aspekti biznisa su važniji u odnosu na druge, barem u datom trenutku.

Da li vam je sada važnije da proširite mrežu klijenata ili da postojećim date širi spektar usluga? Da li su vam potrebni ljudi koji su spremni da se brzo prilagode promeni ili oni koji su u stanju da u detalje poznaju proces, pre ikakvog pokušaja inovacije? Hoćete li ulagati u teorijske treninge ili cenite praksu od samog početka? Da li vaši zaposleni napreduju interno ili više volite da dovodite izuzetno impresivan eksterni kadar?

Ovo nije pitanje benefita, već konkretnog načina poslovanja kompanije i odluka koje će neminovno uticati na svakodnevnicu zaposlenih i njihov karijerni razvoj. Ne morate otkrivati sve vaše karte u svakoj tački komunikacije, ali što ste više u stanju da podelite, to su veće šanse da ćete pronaći ljude kojima će to odgovarati. Ili, još bolje, one kojima je to poželjni način rada.

4. Do kandidata donosi vaše najvrednije benefite

I onda dolazimo do benefita i uslova rada, što mnogi smatraju jedinim elementom Employer Brandinga, prevashodno jer je najčešće eksterno promovisan. Rad u vašoj kompaniji treba da bude izuzetno privlačan za vaše buduće novozaposlene i predstavljanje benefita je jedan od najdirektnijih načina da to uradite. Preporuka je da izbegavate već viđenje floskule koje ne daju kandidatima konkretne informacije – kompetitivna plata, dinamičko okruženje, prijatna atmosfera i slično. Podelite ono što je merljivo i opipljivo koliko god je moguće, bilo da se radi o danima odmora, načinu i mestu rada, smenama, privatnom osiguranju ili opremi koju dajete zaposlenima.

5. Priča o vašoj zajedničkoj budućnosti

Poslednji korak vaše EB priče je zaključak o tome kako će vaša, više nego poželjna ponuda, zajedno sa odgovarajućim kandidatom, dovesti do međusobno korisnog partnerstva. Ciljevi koje kompanija ima, želja da vrati zajednici, udeo tržišta ili širenje na nove teritorije, sve ono čemu stremite i što će biti ostvareno kroz saradnju između vas i novozaposlenog.

EB priča priču o samoj suštini vaše kompanije u nadi da će dopreti do onih koji vam trebaju, da biste mogli jedni drugima da budete partneri, podrška i oslonac za uspeh.

Kada imate dobru EB priču, ono najbolje što tržište ima da ponudi će samo doći pred vaša vrata. Ali, da li ćete umeti da ih prepoznate? E, to je već tema za neki drugi tekst…

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Povratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandingaEmployer BrandingPovratna informacija kandidatima: osnova profesionalnog employer brandinga

Proces selekcije je sve zahtevniji, broj prijava raste, tok selekcije je kompleksniji, a HR timovi pod stalnim pritiskom brzine i tačnosti. U takvom ritmu, često se desi da komunikacija prema kandidatima ostane u drugom planu. Upravo tu se pravi razlika između operativno odrađenog procesa i strateški vođenog employer brandinga. 77% kandidata u Srbiji nikada ne […]

Ne žele svi da napreduju. Pa šta ondaEmployer BrandingNe žele svi da napreduju. Pa šta onda

U HR zajednici smo, prirodno, fokusirani na razvoj u svakom smislu. Kreiramo razvojne i karijerne planove, pravimo planove nasleđivanja za ključne pozicije, biramo potencijale za buduće menadžerske role. Razvoj predstavlja vrednost po sebi.  I onda sretnemo zaposlenog koji je zadovoljan tu gde jeste i ne želi da napreduje. Sreća je ako zaposleni to otvoreno i […]

Zašto je bitno da HR zna šta je „slow work“Employer BrandingZašto je bitno da HR zna šta je „slow work“

Do skoro su, u poslu, pokazatelji vrednosti bili užurbanost, preopterećnost, trčanje, jurcanje, stalno telefoniranje, „multitasking“. Smatralo se da su popunjeni kalendari i žongliranje velikim brojem obaveza simboli nečije produktivnosti i „važnosti“ za kompaniju. Ovaj koncept nazivaju čak i „presenteeism“- praksa da se bude fizički prisutan i vidljiv nevezano za realne rezultate i datu vrednost. Ovi […]

Šta employer branding zaista jeste (ili bi trebalo da  bude)Employer BrandingŠta employer branding zaista jeste (ili bi trebalo da bude)

Employer branding poslednjih godina doživljava veliku ekspanziju. Sve više kompanija ulaže trud da predstavi svoju kulturu, timove i vrednosti – što je sjajno. Ali u toj bujici sadržaja i ideja, sve češće se pitam: da li ponekad zaboravimo zašto smo uopšte počeli da se bavimo employer brandingom? Ne tvrdim da imam sve odgovore. Radeći na […]