Pređi na glavni sadržaj

Šta vaš Employer Branding govori o vama

Senior People Development Program Manager
15. maj 2023.
·4 minuta za čitanje

Za Employer Branding se odavno ne može reći da je novost jer je njegova prisutnost u svetu ljudskih resursa sada već neosporna. Njegova efikasnost neosporna je takođe, pa tako kompanije koje ulažu u svoj brend kao poslodavca mogu očekivati porast u broju aplikanata, veću vidljivost, manje resursa uloženih u sam proces regrutacije i, na kraju dana, kvalitetnije kandidate, što je ono čemu teži svaki proces selekcije.

Employer Branding prevashodno je tu da doprinese da u kompaniju uđe, i u njoj ostane, kadar koji će doprineti ciljevima kompanije, biti uspešan i ispunjen, i nastaviti da sam bude brend ambasador svog poslodavca.

Ne postoji nepogrešiva formula za EB jer nijedna kompanija nije ista, niti traži iste kandidate. Ne postoji savršen poslodavac, niti savršen novi zaposleni, ali postoje savršena poklapanja. Kao što u različitim fazama razvoja kompanije postoji potražnja za različitim kadrom, tako i u karijeri pojedinca dolazi do promene prioriteta, i samim tim potrage za drugačijim izazovima.

EB služi da ovu potragu olakša i da pronalaženje te osobe, koja će najbolje ispuniti sve zahteve koje kompanija ima, prođe što kraće, efikasnije i uspešnije, kao i to da ta osoba bude zadovoljna samom kompanijom. Ali, pre toga, kompanija mora da zna šta želi da kaže. Šta je to što vaš EB govori o vama, a šta je ono što bi možda trebalo da kaže?

1. Olakšava priču o tome šta je vaša kompanija

Pre nego što se krene u detalje toga šta je vaš EVP i koja je vaša jedinstvena vrednost na tržištu, kandidate morate upoznati sa time šta vaša kompanija zapravo radi, jer od toga sve počinje. Čime se bavite, na koji način, i kako je to povezano sa vašom misijom. Nije dovoljno samo reći da ste IT kompanija, da ste konsultanska kuća, da pružate ovakve ili onakve usluge, savete ili konsultacije. Potrebno je ispričati priču koja ne samo što daje dovoljno detaljan uvid u vaš biznis, već je u stanju i da zainteresuje potencijalnog novozaposlenog da želi da sazna više. Ovo je vaš uvod, i mora biti dovoljno primamljiv, da svako poželi da nastavi da čita, ili sluša.

2. Najživopisniji prikaz vaše misije i vizije

Kada ste uspeli da predstavite samu suštinu biznisa vaše kompanije, vreme je da se ode korak dalje, jer tim istim biznisom sigurno se bave mnogi. Kako se vi po tome razlikujete, i šta to znači za vaš sadašnji i budući kadar. Koje su vrednosti, misija, doprinos, pozicija na tržištu? Kako oni tome mogu da doprinesu, i pre svega, šta će to njima značiti. Kom rešenju oni doprinose svojim budućim radom u vašoj kompaniji? Sve to što želite da oni rade kod vas… U šta će se pretvoriti?

3. Ilustruje šta su vaši prioriteti u iskustvu zaposlenih

Jako je važno ponovo naglasiti da je nemoguće biti savršen poslodavac, jer nisu svima iste stvari važne, niti će biti ikada. Neki aspekti biznisa su važniji u odnosu na druge, barem u datom trenutku.

Da li vam je sada važnije da proširite mrežu klijenata ili da postojećim date širi spektar usluga? Da li su vam potrebni ljudi koji su spremni da se brzo prilagode promeni ili oni koji su u stanju da u detalje poznaju proces, pre ikakvog pokušaja inovacije? Hoćete li ulagati u teorijske treninge ili cenite praksu od samog početka? Da li vaši zaposleni napreduju interno ili više volite da dovodite izuzetno impresivan eksterni kadar?

Ovo nije pitanje benefita, već konkretnog načina poslovanja kompanije i odluka koje će neminovno uticati na svakodnevnicu zaposlenih i njihov karijerni razvoj. Ne morate otkrivati sve vaše karte u svakoj tački komunikacije, ali što ste više u stanju da podelite, to su veće šanse da ćete pronaći ljude kojima će to odgovarati. Ili, još bolje, one kojima je to poželjni način rada.

4. Do kandidata donosi vaše najvrednije benefite

I onda dolazimo do benefita i uslova rada, što mnogi smatraju jedinim elementom Employer Brandinga, prevashodno jer je najčešće eksterno promovisan. Rad u vašoj kompaniji treba da bude izuzetno privlačan za vaše buduće novozaposlene i predstavljanje benefita je jedan od najdirektnijih načina da to uradite. Preporuka je da izbegavate već viđenje floskule koje ne daju kandidatima konkretne informacije – kompetitivna plata, dinamičko okruženje, prijatna atmosfera i slično. Podelite ono što je merljivo i opipljivo koliko god je moguće, bilo da se radi o danima odmora, načinu i mestu rada, smenama, privatnom osiguranju ili opremi koju dajete zaposlenima.

5. Priča o vašoj zajedničkoj budućnosti

Poslednji korak vaše EB priče je zaključak o tome kako će vaša, više nego poželjna ponuda, zajedno sa odgovarajućim kandidatom, dovesti do međusobno korisnog partnerstva. Ciljevi koje kompanija ima, želja da vrati zajednici, udeo tržišta ili širenje na nove teritorije, sve ono čemu stremite i što će biti ostvareno kroz saradnju između vas i novozaposlenog.

EB priča priču o samoj suštini vaše kompanije u nadi da će dopreti do onih koji vam trebaju, da biste mogli jedni drugima da budete partneri, podrška i oslonac za uspeh.

Kada imate dobru EB priču, ono najbolje što tržište ima da ponudi će samo doći pred vaša vrata. Ali, da li ćete umeti da ih prepoznate? E, to je već tema za neki drugi tekst…

newsletter-small
newsletter-medium
newsletter-large

HRLab Njuzleter - vesti o zapošljavanju i tržištu rada, edukativni i zabavni tekstovi, kao i najave događaja za HR i preduzetnike.

Hvala na prijavi! Uskoro će Vam stići mejl za potvrdu pretplate.

Slične vesti

Treba li nam TEAM BUILDING i zašto DAEmployer brandingTreba li nam TEAM BUILDING i zašto DA

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, jačanje timova važnije je nego ikada. U doba kada raste svest o značaju svakog pojedinca i tima unutar kompanije, njihovo osnaživanje trebalo bi da bude jedan od osnovnih principa kao dokaz kompanijske zrelosti. To se ne postiže preko noći već je to proces koji bi, osim željom za zdravom kompanijom, […]

Kako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to želeEmployer brandingKako pomoći zaposlenima da budu ambasadori brenda poslodavca? Naravno ako to žele

Opšte je poznato da su zaposleni, i priče koje oni dele, najveći adut svakog brenda poslodavca. Nema te kampanje koja može ostaviti jači i realniji utisak od toga da sami zaposleni dele kako oni percipiraju svog poslodavca. Bez obzira da li to rade kroz privatne razgovore sa bližnjima, objave na mrežama, ili učestvuju u organizovanoj […]

Plaćate li previše za nekorisne benefiteEmployer brandingPlaćate li previše za nekorisne benefite

Opšte je poznato da zaposleni uvek žele više, i da je za svaku ideju koju HR ima potrebno izdvojiti budžet. Ali, da li je to zaista i tako? Šta ako menadžment misli da je u pogledu plata i benefita dao i preko svake mere, a zaposleni su još uvek nezadovoljni? Ko je tu u pravu?  […]

Ko je sve zadužen za Employer BrandingEmployer brandingKo je sve zadužen za Employer Branding

Kada je u pitanju EB kao funkcija, često završi kao vruć krompir u mnogim organizacijama. Štaviše, prepirke oko toga da li je zapravo HR ili Marketing stare su koliko i sam EB. Istina je da je EB mnogo više od mosta koji spaja marketing i ljudske resurse. Brend poslodavca nije dubl ova dva sektora, već […]