Pređi na glavni sadržaj

Kako ChatGPT može da pomogne HR-u?

28. novembar 2023.
·4 minuta za čitanje

Više je nego jasno da veštačka inteligencija postaje deo naše svakodnevnice. Ali to što je prisutna, ne znači i da će nam nužno biti korisna, pogotovo ako ne znamo kako da je upotrebimo. Kada je ChatGPT u pitanju mnogi se ne upuste u korišćenje jer smatraju da im je potrebno opsežno istraživanje, testiranje i kompleksna primena. Ali čitava svrha ove alatke je da nam olakša makar svakodnevnicu, a kasnije i mnogo više od toga. Ako radite u sektoru ljudskih resursa, hajmo da vidimo na koje sve načine ChatGPT može da vam pomogne.

1) Automatizovanje manuelnih zadataka

Kada razmišljamo o veštačkoj inteligenciji, prva asocijacija nam budu apokaliptični filmovi i roboti koji preuzimaju kontrolu nad svetom. Koliko god daleko otišla tehnologija, i dalje je poprilično daleko od toga, tako da nema mesta panici. Ali, nečemu drugom je i te kako bliska. Svemu onome što nazivamo – pešački posao! Svakome ko razmatra uvođenje ChatGPT-ja u svoju svakodnevnicu ovo treba da bude prva polazna tačka. Ovaj alat je u stanju da zakazuje intervjue, šalje mejlove, podsetnike, opomene, bavi se dokumentacijom, i još mnogo toga što ‘jede’ naše vreme i samim tim nas rastereti – logistički i mentalno – za ozbiljnije i kompleksne zadatke koje samo neko ko nije robot može da obavi.

2) Sakupljanje i obrada podataka

Dobro baratanje podacima su ključni za jednog kvalitetnog HR-a, ali to nije uvek lako postići. I pored svih trenutno dostupnih alata na tržištu, uglavnom se završi sa značajnom količinom ručne obrade, kao i sa nemogućnošću da se bez pomoći pravilno utvrde obrasci, trendovi i napravi bilo kakva prediktivna analiza. Ovo je takođe nešto sa čime ChatGPT može da pomogne.

Naravno da je prva i najjednostavnija primena postavljanje pitanja i dobijanje brzog i kvalitetnog odgovora, ali ovaj alat može mnogo više od toga. Između ostalog, poseduje raznolike integracije sa drugim alatkama, što može dovesti do mnogo brže, efikasnije i tačnije obrade podataka. Bez obzira da li radite anketu o iskustvu zaposlenih, ili samo želite da utvrdite koji izvor kandidata donosi najbolje performanse na šestomesečnom preseku, ChatGPT vam u tome može pomoći.

3) Unapređenje znanja u kompaniji

Ako biste kao laik koristili ovaj alat, najverovatnije biste mu prevashodno postavili pitanje. I baš to je ono što većina vaših zaposlenih mašta da ima mogućnost da uradi – da postavi pitanje za koje ne uspeva da pronađe odgovor, da taj odgovor bude brz, tačan i primenljiv, a da ne mora da sebe izlaže riziku osude ili ismevanja. Koliko god samouvereni i sposobni vaši zaposleni bili, niko ne voli da postavlja pitanja javno, i strepi od potencijalnih posledica.

Osim toga, čak i ako pitaju kolegu, ili menadžera, ne znači da će dobiti to što žele. I tu uskače ChatGPT kao najefikasnije rešenje. ChatGPT je čak u stanju i da prati napredak zaposlenog kroz razne module i edukacije, i da iz toga izvuče relevantne zaključke, i za njegov napredak i za kvalitet same obuke koja mu je pružena.

4) Ubrzavanje procesa selekcije

Većina firmi već uveliko koristi različite platforme i alate za praćenje procesa selekcija. Iako su izuzetno korisni i napredni, uvek se čini kao da fali baš još ta jedna dodatna mogućnost, taj ekstra korak koji bi nam olakšao. I baš to za nas radi ChatGPT. Ne samo što automatizacijom i obradom podataka može da olakša proces selekcije, on ima mnogo dodatnih primena. I ne, najbolja nije to što može da uradi brzi pregled ključnih reči u nečijoj biografiji, jer to svakako možete odavno. Ako uvedete ovu integraciju možete raditi, recimo, kompleksnije pretrage, i tako izvući kandidate koji ispunjavaju određene, nekad ne tako lako povezive kriterijume, recimo lokacija, ocena od intervjuera, poznavanje jezika i brzina rađenja zadataka. Možete dodati kriterijume poput – nije učestvovao ni u jednom drugom procesu više od godinu dana, prijavio se u poslednjih mesec dana, već je imao razgovor sa tim i tim intervjuerom. Mogućnosti su, bezmalo, neograničene, a ovo može biti jako značajno za vaše brzo i efikasno dolaženje do adekvatnih kandidata.

5) Strateško planiranje i predikcija

Najvažnija uloga svakog HR-a uvek ostaje ona strateška. Ali čak ni najefikasniji, najsposobniji i najikusniji profesionalci ne mogu držati u glavi neograničene količine podataka i ne mogu u svakom trenutku biti na visini zadatka. Ali, da bi mogli što više i što bolje, tu na scenu stupa ChatGPT. Sposobnost ovog alata da upravlja velikim količinama podataka, da ih poveže, uobliči i asistira u donošenju važnih odluka je bez presedana. Da bismo imali potpunu i najširu moguću sliku o svemu što se dešava u našoj kompaniji, neophodno je da se oslonimo na alate koji nam omogućavaju baš to.

Ne treba bežati od novih izuma, niti podozrevati od toga kako će nam ugroziti posao. Chat GPT nije, i neće postati, zamena za kvalitetnu, svrsishodnu i nadasve značajnu direktnu ljudsku interakciju. Ali, apsolutno jeste način da sebi olakšamo određeno delove posla, i ostavimo više prostora za ono što donosi značajno veću vrednosti, i ono što samo mi možemo da obavimo. Ne treba bežati, već se upoznati. Baš kao i mnogi alati osmišljeni pre njega, Chat GPT nam može biti izuzetno koristan, samo ako mu to i dozvolimo!

 

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Regrutacija i selekcijaNovi oglasni sistem Infostuda: Još bolji oglasi, za još bolje rezultate

Infostud, kao lider u oblasti zapošljavanja, prati tržišne promene i reaguje. Ponašanje kandidata se menja i upravo zato, Infostud unapređuje svoj sistem u cilju dostizanja boljih efekata oglašavanja. Jedna od glavnih prednosti uvođenja promena jeste veća vidljivost i dodatni doseg oglasa za posao, koji na taj način stižu do relevantnih kandidata na teritoriji cele Srbije. […]

Regrutacija i selekcijaKad posluži sreća…ili efekat kontrasta

Intervjueri su takođe ljudi pa prave greške. Jedna od tih grešaka je „efekat kontrasta“. Ovaj tip „greške“ u proceni dešava se svima i na svim životnim poljima, samo što u procesu selekcije može da znači subjektivnost i nejednaku šansu za sve kandidate. Zamislimo sledeću situaciju: Intervjuer je zakazao šest intervjua u jednom danu i mnogo […]

Regrutacija i selekcijaTri osobine koje pokazuju da li je kandidat samomotivisan

Samomotivacija je vrlo važna osobina za uspešnost na većini pozicija, a naročito za produktivnost na radnim mestima koja nisu struktuirana i zahtevaju da nosilac posla sam pokrene i postavi stvari. Naravno ima i onih pozicija koje ne zahtevaju od kandidata da budu samomotivisani kao što su pozicije na kojima je važno slepo slediti propisana pravila […]

Regrutacija i selekcijaTestirati ili ne kandidate u procesu zapošljavanja

Testiranje kandidata u toku selekcije skraćuje proces zapošljavanja i pomaže da se izaberu najbolji kandidati. Međutim, nisu svi kandidati voljni da se testiraju pa zbog toga ne konkurišu ili izlaze iz procesa selekcije već na samom početku. Najčešće se radi o tome da ili ne veruju u efikasnost testova ili im to dodatno otežava i […]