Pređi na glavni sadržaj

Peđa Jegdić, osnivač FunTimeKid: Pokažite poštovanje prema kandidatu – uzvratiće vam!

„Svaka ozbiljna kompanija pre svega poštovanje mora da ukaže kandidatima, koji će onda vrlo verovatno uzvratiti istom merom. Mislimo da je to najjednostavniji recept, a nagrada koju smo dobili je i pokazatelj toga“, kaže u intervjuu za HR Lab Peđa Jegdić, osnivač firme FunTimeKid.

Upravo su ovu kompaniju, koja se bavi posredovanjem i konsultantskim aktivnostima, kandidati ocenili i nagradili najvišim prosečnim ocenama za odlične rezultate tokom procesa selekcije i regrutacije, pokazalo je istraživanju Oceni put do posla, koje sajt Poslovi Infostud sprovodi prethodnih 13 godina.

Nagrada je vetar u leđa

Jegdić kaže da je nagrada za najbolji proces selekcije u kategoriji „Opšti segment“ kompliment koji mu puno znači i da je na njemu neizmerno zahvalan.

– S obzirom na to da je bilo neočekivano, veoma smo prijatno bili iznenađeni ovom nagradom. Jako je važno da postoje mesta na kojima glas kandidata za posao može jasno da se čuje, a čuti da je tako nepristrasan glas pozitivan je neopisivo lep osećaj. To je priznanje da nešto dobro radimo, kao i vetar u leđa da tako nastavimo.

Kako se zaslužuje poštovanje kandidata?

– Svi smo nebrojeno puta čuli koliko je važan prvi utisak, i time bi kompanije trebalo da se vode. Kandidati koji se javljaju na oglas kompanije su potencijalni zaposleni i koliko je važno da kompanija bude zadovoljna zaposlenima, toliko je važno i da zaposleni budu zadovoljni kompanijom. Kvalitetan profesionalan odnos treba uspostaviti od početka, a to nije moguće ukoliko se prema kandidatima ne odnosimo s poštovanjem.

Kako ukratko izgleda jedan proces regrutacije i selekcije u vašoj kompaniji?

– U trenutku kada nam je potreban novi kadar, na sajtu Infostud-a postavimo oglas u kome se trudimo da jasno i koncizno iznesemo sve bitne informacije koje predstavljaju opis posla i uslove rada. Kada se kandidat javi na oglas, pregledamo njegovu biografiju i putem mejla mu pošaljemo nešto više detalja o uslovima rada. Takođe, u mejlu su i detaljne instrukcije koje se tiču narednog koraka u procesu apliciranja, koji je zapravo praktična provera znanja i sposobnosti za obavljanje posla. Ukoliko kandidat zadovoljava sve kriterijume, nakon kratkog orijentacionog treninga, može da počne sa radom u našoj kompaniji.

Koliko vremena u proseku prođe od početka do završetka procesa selekcije kandidata?

– Vremenski okvir često može da varira, ali recimo da u proseku ceo proces može da traje oko 3 do 4 nedelje, ne više.

Na koji način zakazujete test i intervju?

– Sva komunikacija se uglavnom odvija putem mejla. Naravno, ukoliko ima potrebe, sa kandidatima se čujemo i telefonom, ali to su retki slučajevi.

Da li odgovarate kandidatima na njihovu prijavu i kada je taj odgovor negativan?

– U okviru teksta mejla koji kandidati dobiju nakon što se prijave za posao piše da ukoliko im se ne javimo u određenom vremenskom roku to znači da nisu ispunili sve tražene kriterijume, odnosno, da nisu dobili posao.

Nije CV ključan – već praktična provera

Da li vaš proces selekcije sadrži nešto po čemu se razlikujete od ostalih poslodavaca?

– S obzirom na to da ne znamo kako tačno funkcioniše proces selekcije ostalih poslodavaca, ne možemo da tvrdimo da postoji nešto konkretno što nas izdvaja. Ako bismo morali da pretpostavimo, rekli bismo da je možda drugačije to što na praktičan način proveravamo kompetentnost kandidata. Dakle, ne oslanjamo se previše na biografiju ili na ono što bi kandidati mogli o sebi da napišu u propratnom pismu ili kažu u klasičnom intervjuu; smatramo da bismo tako mogli da propustimo nekoga kome takav tip predstavljanja sebe nije jača strana, a ko bi možda bio odličan u obavljanju posla koji nam je potreban. Iz tog razloga, glavni faktor pri odlučivanju nam je upravo ta praktična provera.

Šta biste poručili kandidatima koji konkurišu na otvorene pozicije u vašoj kompaniji?

– Ukoliko smatraju da bi mogli da obavljaju traženi posao, neće ništa izgubiti ako se prijave. Svakome ko se javi na naš oglas uvek odgovorimo, bez izuzetaka.

Postoji li nešto dodatno što radite za kandidate i zaposlene, na šta ste posebno ponosni?

– Već smo govorili o tome da se trudimo da kandidate koji se prijave tretiramo sa puno uvažavanja, a takav stav se podrazumeva i prema onima koji postanu naši zaposleni. Zaista smatramo da je odnos između poslodavca i zaposlenog krucijalan za kvalitetno poslovanje kompanije i zato se trudimo da uvek budemo tu za svoje zaposlene u svakom pogledu. Naši zaposleni u svakom trenutku mogu da nam se jave na više načina (telefon, Skype, mejl, itd) i uvek ćemo im se naći za rešavanje problema bilo koje prirode.

 

 

Autor
HR Lab
HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Regrutacija i selekcijaUklapanje u kulturu: šta može poći naopako?

Da li ste nekada odbili kandidata koji je posedovao sve kvalifikacije ali ste zaključili da će se neko drugi, iako nešto manje kvalifikovan, bolje uklopiti u kompanijsku kulturu? Da li ste tu odluku dobro promislili, odnosno da li ste analizirali svoje stavove, iskreno procenili svoje pristrasnosti prema „sličnom“, ili ste se rukovodili samo lakoćom sa […]

Regrutacija i selekcijaIskoristite snagu naših društvenih mreža da dođete do željenih kandidata

Kada donesemo odluku da zaposlimo nove ljude sve nas muče ista pitanja. Koliko će ova selekcija dugo da traje? Da li je moguće da od tolikog broja prijava ostaje tako mali broj relevantnih kandidata? Koji sve kanali mogu da nam obezbede kvalitetne prijave? Najbrži način da vaš oglas dođe do velikog broja ljudi su sigurno […]

Regrutacija i selekcijaSedam pogrešnih razloga da mrzimo HR-a

Na društvenim mrežama mogu da se vide brojni komentari poput: “Taj HR, to bivše kadrovsko, sa svojim idiotskim pitanjima na intervjuima” “HR koji radi regrutaciju je najveće zlo” “HR ne treba da postoji u kompaniji” 1. Ako niste dobili posao – jednostavno, niste bili najbolji! Možda će vas šokirati činjenica da niste najbolji, postoje kvalitetniji, […]

Regrutacija i selekcijaImate li ideju ko bi želeo da radi u vašoj firmi na poziciji koju ste oglasili?

Zamišljanje kako bi mogao da izgleda tipičan kandidat kojem je, s jedne strane poželjno i privlačno ono što kao poslodavac nudimo, a s druge strane ima osobine, sposobnosti i znanja za kojima tragamo je kreiranje persone kandidata. To nam pomaže da bolje razumemo ko čini ciljnu grupu kandidata, odnosno ko su odgovarajući kandidati i kako […]