Pređi na glavni sadržaj

5 saveta kako da vaši zaposleni skapiraju vaš brend

Sigurno ste bezbroj puta čuli da su vaši zaposleni najbolji promoteri vašeg brenda i da su upravo oni vaše korporativno lice. Ali šta da radite ako njima nije jasno kako treba da vas predstavljaju?  U tom slučaju svako će  to raditi drugačije, na sebi svojstven način. Ishod će biti gubitak jasnog identiteta pa se neće videti po čemu ste, kao kompanija i poslodavac, posebni i drugačiji,  vaš brend će se rasplinuti i postati mrtvo slovo na papiru.

Na brendu radite svi zajedno

Na brendu treba da radite svi zajedno u firmi i vi kao vlasnici i vi kao HR i marketing i menadžment kako bi ga zaposleni razumeli i živeli.

Krenite od toga šta su vaše ključne kompanijske vrednosti.

U maloj firmi odgovor na to pitanje treba da potekne od vlasnika.

Šta je to što on ili oni visoko vrednuju, kakve ljude poštuju i cene, šta je njihov životni moto, u čemu vide smisao života, kako žele da ih drugi vide, po čemu bi želeli da ih pamte i slično.

To su samo neka pitanja koja osnivačima firme treba da pomognu da lakše definišu šta su njihove lične vrednosti iz kojih treba da proisteknu i kompanijske.

Ako je vlasnik dobar čovek, odgovoran, vredan, predan, čovek od reči onda treba da se okruži istim takvim poštenim i vrednim ljudima koji dele njegove vrednosti.

Ljudi koje je izabrao za menadžere treba da budu  istinski nosioci i čuvari njegovih vrednosti, odnosno  uzor i model zaposlenima kako treba da se ponašaju. Na primer, jedna od kompanijskih vrednosti može da bude građenje poverenja i negovanje fer pleja.

Međutim, bez obzira na najbolje namere desi se da dođe i do propusta zbog kojeg klijent može da bude oštećen. Šta će zaposleni uraditi? Hoće li pokušati da prikrije propust i naplatiti uslugu u punom iznosu ili će skrenuti pažnju klijentu na to da je došlo do propusta i ponuditi mu izvesno obeštećenje?

U takvim situacijama najbolje je da se zaposleni posavetuje sa pretpostavljenim koji je tu da osigura ispravno postupanje koje je u kompanijskom duhu, odnosno u ovom slučaju u duhu fer pleja.

Držite se toga da sve ide iz kuće

Da bi kompanijske vrednosti bile spolja vidljive vašim klijentima ili kandidatima one prvo moraju da zažive unutar kompanije. Što bi se reklo sve kreće iz kuće.

Na primer, ako je znanje jedna od ključnih vrednosti koju želite da negujete onda očekujete od menadžera da se ponašaju kao koučevi i mentori, da prepoznaju potencijal u ljudima, njihove jake strane i interesovanja, da ulažu u njihov rast i razvoj, da im budu podrška i vetar u leđa.

Istovremeno i od zaposlenih očekujete da rade na sebi, da budu posvećeni ličnom rastu i razvoju, da dele svoja znanja sa kolegama, da budu interni treneri, da nastupaju na konferencijama, drže web predavanja, pišu stručne tekstove što je sve zajedno odlična promocija za vašu kompaniju.

Kako vaši zaposleni postaju kompetentniji i njihova vrednost raste, a samim tim i vi kao kompanija postajete vredniji i privlačniji za talente koji su željni znanja i daljeg profesionalnog razvoja.

Ujedno i klijenti dobijaju sve kvalitetniju podršku što doprinosi i njihovom većem zadovoljstvu.

Prikažite vaše vrednosti na sve načine

Obezbedite materijal na temu brenda, pisane tekstove, infografike, prezentacije, video snimke kako biste što više i što plastičnije približili ne samo kandidatima i klijentima, već, pre svega, vašim zaposlenima ko ste i ko su oni kada nastupaju u vaše ime.

Vaše korporativne vrednosti treba svaki dan da se potvrđuju i žive na radnom mestu. One treba da budu prepoznatljive u vašim oglasima za posao, karijernim stranicama, u promotivnom materijalu, načinu na koji se ophodite prema klijentima, kandidatima, kako ste koncipirali ponudu za posao, u tome koga unapređujete i nagrađujete i slično.

Tražite od zaposlenih da prepoznaju uspešne primere iz prakse koji dokazuju da ono što kroz brend obećavate da to i ispunjavate. Ispričajte priču o tome za sve koji su zainteresovani da saznaju nešto više o vašoj kompaniji i kako je to raditi kod vas.

Pogledajte kako to na vrlo uspešan način rade kompanije kao što su Atlantic Grupa, Vip mobile ili Naftna industrija Srbije.

Proverite da li zaposleni razumeju brend uz pomoć ankete

Anketirajte zaposlene da biste proverili koliko razumeju vaš brend i da biste videli na kojim vrednostima treba i dalje da radite. Pitajte zaposlene da opišu ponašanje koje potvrđuje svaku od ključnih korporativnih vrednosti, tražite da definišu svaku vrednost svojim rečima. Neka za svaku vrednost imenuju kolegu ili pretpostavljenog koga smatraju dobrim modelom. To će vam pomoći da lakše prepoznate ljude koji žive vaš brend. Nemojte propustiti da ih nagradite  zbog toga.

Zakazujte sastanke i na njima predstavljajte nove i nove primere dobre prakse, ali i situacije koje su nejasne i zahtevaju diskusiju kako bi se zauzeo konačan korporativni stav po tim pitanjima.

Ukoliko nemate vremena da sami sprovodite ove ankete na tržištu postoji i nekoliko eksternih alata, a jedan od metodološki najinovativnijih i najpouzdanijih načina istraživanja percepcije brenda poslodavaca je i naš TalentX.

Povežite sve poslove unutar firme sa kompanijskim vrednostima

Svaki zaposleni zna šta su njegova zaduženja. To je ono što treba da radi. Ali to što treba da radi može da radi na različite načine. Može da radi ofrlje, a može i ambiciozno da vija cilj i rezultat ne vodeći računa o načinu na koji će to postići.

Recimo, vaši komercijalisti su plaćeni da prodaju vaše proizvode i usluge i to je njihov posao. Međutim, kao kompanija se zalažete za građenje dugoročnih odnosa sa klijentima koji vam veruju jer igrate fer. Ukoliko ne postoji jasna svest o tome kod zaposlenih možete doći u situaciju da se vaši komercijalisti rukovode samo kratkoročnim ciljevima da nekome nešto prodaju ne vodeći računa da li je to najbolje rešenje za klijenta i da li će doći do ponovljene kupovine.

Zbog toga je vrlo važno ne samo šta zaposleni rade već i kako to rade. A način na koji se nešto radi u vašoj firmi zavisi od vaših kompanijskih vrednosti.

Da biste povezali posao svakog zaposlenog sa datim vrednostima neophodno je da definišete kompetencije koje se zahtevaju na svakom radnom mestu i koje daju odgovor na to kako nešto treba raditi da bi bilo u skladu sa vašim vrednostima.

Na prethodno opisanom primeru prodavac je nešto manje klijentno orijentisan što znači da ne vodi dovoljno računa o dobrobiti i zadovoljstvu klijenata. U tom slučaju u opisu posla prodavca treba da stoji da se, između ostalog, zahteva i klijentna orijentacija s jasnim opisom ponašanja koje se pod tim podrazumeva i očekuje.

Drugim rečima vaše vrednosti nisu samo slovo na papiru. Ako svoj brend gradite na njima neophodno je da ih živite i na svakom koraku primenjujete, prvo međusobno, a onda i ka spolja.  Ovo je dugotrajan i sveobuhvatan proces na čijem čelu su možda vaši osnivači, menadžeri, HR i marketing, ali u krajnjoj liniji to je zadatak za sve zaposelne. Tek kad vaše vrednosti uđu u sve pore vašeg sistema, kad se osećaju i u procesima rada i u odnosima među ljudima može se reći da ste se uspešno izbrendirali kao poslodavac. Do tada tek imate projekat, koji treba primeniti.

HR Lab novosti na email

Saznajte prvi najnovije informacije o regrutaciji, selekciji, brendiranju poslodavaca i najave događaja koje organizujemo za vas.

Slične vesti

Employer BrandingEmployer branding je kao maraton

Veliki broj organizacija nema ideju kako treba da izgleda njihov uspeh u građenju brenda poslodavca. Nemoguće je da izaberu najefektivnija sredstva i taktike da postignu cilj ako nisu prethodno definisali i usaglasili ka čemu zapravo teže, kaže jedan od pionira u EB-u i jedan od najpoznatijih EB stručnjaka u Finskoj, Susanna Rantanen u drugom delu […]

Employer BrandingEmployer branding i marketing: Kako da rep ne maše psom?

Ime Susanna Rantanen je brend u oblasti modernog HR-a u Finskoj, a posebno u employer brandingu i talent marketingu u tech industriji. Njena oblast ekspertize je povezivanje poslovne strategije i kulture i iskustva zaposlenih u kompetitivnu poslovnu prednost, koja kroz komunikaciju različitim kanalima, a pre svega, preko društvenih mreža, stiže do ciljne grupe. Veruje da autentičnost […]

Employer BrandingStorytelling: Bilo jednom u jednoj kompaniji!

Znate li kako se zove čistačica vaših poslovnih prostorija? Ne? Pre mnogo godina, tokom završnog ispita iz poslovne strategije, odgovor na ovo pitanje nije znao ni Valt Bettinger, danas direktor Charles Schwab-a i zbog toga je dobio manju ocenu. Betinger je ispričao ovu priču u intervjuu za Njujork Tajms, objasniviši kako je iskustvo uticalo na […]

Employer BrandingSiguran način da od start up firme stvorite prepoznatljivu kompaniju

Izgradnja vidljivosti i reputacije kompanije, njeno pozicioniranje na tržištu kroz odnos prema zaposlenima i njihovim potrebama nešto je što se u modernom poslovanju podrazumeva i naziva Employer branding. Ozbiljnost poslodavaca, kao i njegova moć da u svojoj oblasti rada privuče najkvalitetniji kadar upravo se ogleda u tome sa koliko pažnje i posvećenosti prilazi definisanju brenda […]